Babuszka Agafii, tradycyjny syberyjski szampon na kwiatowym propolisie z aferą w tle.....



Dziś recenzja rosyjskiego szamponu , po którym nadal mam włosy  i "o dziwo" mają się nie gorzej, niż przed używaniem szamponu Babuszki Agafii.......:D
Kiedy trafiły w me dłonie produkty Babuszki Agafii cieszyłam się niezmiernie. Przeleżały jeszcze kilka tygodni w szafce czekając, aż po nie sięgnę. W między czasie "wybuchła mała-duża afera", w której to zarzucano  kosmetykom rosyjskim ( w tym Babuszka Agafii) błędne informacje o ich składzie i tym, że są naturalne - wręcz przeciwnie, pisano, że to sama chemia. Nie będę się rozpisywać na temat samej afery, bo nie taki cel tego posta, jak chcecie możecie pobuszować po necie.  Jakie jest wasze zdanie na temat rosyjskich produktów, nie wiem, ale wiem, że zdrowy rozsądek mi podpowiada, aby nie przesadzać. Może i szampon ten ma w składzie trochę chemii, ale gdzie jej nie ma? Fakt, faktem na etykietach produktów powinny być podane prawdziwe informacje, ale jak jest na prawdę? Może są, może nie..... Wiem, że jeśli jakiś produkt dobrze spełnia swoje zadanie i nie zauważam po nim żadnych skutków ubocznych to będę go używać, a nie wyrzucać do śmieci, tylko dlatego bo ktoś napisał o nim nie sprawdzone do końca informacje, a jeśli nawet sprawdzone to i tak nie powoduje to u mnie żadnych panicznych reakcji...
Tak, więc dziś recenzja rosyjskiego szamponu, po którym jednak nie wyłysiałam:D






OPIS PRODUCENTA:

Propolis od bardzo dawna ceniono za jego lecznicze i pielęgnacyjne właściwości. Syberyjska zielarka Agafia Jermakowa często stosowała propolis do przygotowania szamponów. Babcia Agafia uczyła: `Aby warkocze twoje były grube i piękne poszukaj propolisu z kolorowych i pachnących kwiatów, dodaj smółki z szyszek chmielu, miód wielokwiatowy, mydlnicę lekarską i myj tym włosy a będą piękne i puszyste`.
Przy produkcji szamponu według recepty № 4 na kwiatowym propolisie kosmetolodzy firmy Pervoe Reshenie uzupełnili receptę babci Agafii organicznym woskiem z kwiatów, olejami z wiązówki błotnej i werbeny aby nadać włosom jeszcze większą objętość i puszystość.
Szampon na kwiatowym propolisie daje włosom gładkość, puszystość i lekkość w układaniu. Przeznaczony jest do mycia i pielęgnacji każdego rodzaju włosów. Regeneruje i zapobiega wypadaniu włosów. Nie zawiera SLS, parabenów, silikonów i soli.

Składniki aktywne i ich działanie:
- Żywica sosny długoigielnej (Pinus Palustris Wood Tar) - silny antyoksydant, działa przeciwzapalnie, odżywia.
- Wosk pszczeli (Beeswax) – nabłyszcza, chroni i odżywia.
- Pyłek kwiatowy (Pollen Extract) – zawiera praktycznie wszystkie życiowo ważne składniki, witaminy, minerały, aminokwasy, zawiera niezbędne dla zdrowia włosów i skóry składniki.
- Olej z rumianku rzymskiego (Anthemis Nobilis Flower Oil) - ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze. Jest często stosowany w szamponach i odżywkach do pielęgnacji delikatnych, jasnych włosów, a także jako środek łagodzący i odkażający.
- Róża stulistna (Rosa Centifolia Flower) - odżywia, nawilża i uelastycznia włosy.
- Mydlnica lekarska (Saponaria Officinalis roqt Extract) - zawiera pieniące się i łatwo rozpuszczalne w wodzie saponiny o działaniu przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, i przeciwgrzybicznym. Okłady i przemywania z naparów z korzenia mydlnicy lekarskiej są pomocne przy łojotokowym zapaleniu skóry głowy, łupieżu i wypadaniu włosów.
- Smółka z szyszek chmielowych (Humulus Lupulus (Hops) Cone Tar) - zapobiega wypadaniu włosów, stymuluje ich wzrost, opóźnia siwienie, działa przeciwłupieżowo, ogranicza świąd skóry głowy i przetłuszczenie włosów.
- Miód wielokwiatowy (Mel) - odżywia, wzmacnia, wygładza, przywraca połysk.
- Organiczny wosk kwiatowy (Jasminum Officinale Flower Wax) – chroni przed nadmiernym przesuszeniem i wpływem środowiska zewnętrznego.
- Wiązówka błotna (Spiraea Ulmaria Oil) – delikatnie oczyszcza i łagodzi podrażnienia, posiada właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne, uelastycznia skórę.
- Verbena (Verbena Officinalis Oil) – działa tonizująco i reguluje balans wodny we włosach i skórze głowy, odświeża.


SKŁAD:

Aqua with infusions of Pinus Palustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract, Anthemis Nobilis Flower Oil, Rosa Centifolia Flower, Saponaria Officinalis Root Extract, Humulus Lupulus (Hops) Cone Tar, Mel, Jasminum Officinale Flower Wax, Spiraea Ulmaria Oil, Verbena Officinalis Oil, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Glycol Distearate, Lauryl Glucoside, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Calendula Officinalis Flower Extract, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Tocopherol, Citric Acid (1.04.2012.)


MOJA OPINIA:

Włosy mam nadal, całe i może nie zdrowe( ale to nie przez szampon.....bo są takie od wielu lat).
Będąc już całkiem poważną, donoszę, że szampon sprawdził się u mnie całkiem dobrze. Nie jest to mój HIT, ale zły też nie jest. 

ZALETY:

-dobrze oczyszcza włosy, choć słabo się pieni (brak SLS-ów w składzie)
- pięknie pachnie, miodowo, kwiatowo, naturalnie
- nie plącze włosów
- włosy po jego umyciu są miękkie, gładkie, lśniące
- gęsta konsystencja o miodowo-pełowym kolorze
- dobry skład (patrząc na etykietę)
- wydajny
-tani, ok 20 zł za 600ml

WADY:
- dostępność
- tak duże opakowanie mogłoby posiadać pompkę, byłoby wygodniej

Szampon bardzo mi się spodobał, mojej czuprynie również. Pewnie będę używać go jeszcze długi czas, bo opakowanie jest naprawdę duże. Świetnie sprawdza się do zmywania olejów z włosów, a jego zapach przypomina mi łąkę i swojskie klimaty:) Po umyciu włosy są świeże, błyszczące i miękkie, czego chcieć więcej za tak korzystną cenę?

OCENA:
5+/6

Co myślicie o rosyjskich kosmetykach? Macie jakieś ulubione?


Komentarze

  1. No ja osobiście nie słyszałam o tej aferze a też stosuję rosyjskie specyfiki i nawet kremy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. te kosmetyki zachwycają składem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam balsam do włosów z tej serii, ale jeszcze nie zaczęłam go używać. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam maski Organic Shop,Miałam balsam na kwiatowym propolisie-nie był zły.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och, uwielbiam ten szampon- jeden z moich ulubionych :). Niedawno też o nim pisałam u siebie :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie używałam rosyjskich produktów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam szampon Love 2mix, i jestem zadowolona, mam też oleje babuszki Agafii i je lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dobra cena :) być może kiedys sie skusze przy wiekszych zakupach

    OdpowiedzUsuń
  9. Po raz pierwszy słyszę o aferze z rosyjskimi kosmetykami z Twojego bloga. :) JA Jeszcze nie miałam przyjemności używać tego szamponu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie miałam, ale zapowiada się fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z Babuszki miałam jedynie szampon na wzmocnienie włosów który byl średni.

    OdpowiedzUsuń
  12. jeszcze nie miałam rosyjskich kosmetyków ale jestem ich ciekawa i chętnie sprawdzę jak się u mnie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o aferze, nawet to i lepiej :p
    Nie używałam jeszcze żadnych kosmetyków z tej firmy, ale zbieram się od dawna za zamówienie masek do włosów itp. ; ) jeżeli potrzebujesz dobrego szamponu, który oczyszcza to polecam Barwie : ) tani i powszechny : )

    OdpowiedzUsuń
  14. słyszałam o tej aferze. nie mam zdania bo zbyt mało rosyjskich kosmetyków używałam. myślę, że coś w tym może być. jednak najważniejsze, że szampon się u Ciebie dobrze spisał.

    OdpowiedzUsuń
  15. Też słyszałam o tej aferze, ale póki dany produkt mi nie szkodzi, to nie widzę powodu, żeby na niego narzekać i odstawiać, tylko dlatego, że ktoś napisał, że jest zły :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli chodzi o chemię w kosmetykach Babuszki Agafii, to można ją znaleźć w tych, które pochodzą z Estonii, sa one tam produkowane na rynek europejski. Dlatego warto sprawdzać skład i kraj. :) Ja kupuję te kosmetyki na naturabazar.pl i jestem z nich zadowolona, na pewno działają lepiej, niż drogeryjne kosmetyki, które mają w sobie jeszcze więcej chemii, niż te babuszkowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To mocny szampon wysuszający, chelatujący, niestety, bo już chciałam kupić ale zostanę jednak przy mydłach z tej firmy😸

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty