Domowe SPA dla naszych suchych i zniszczonych dłoni

Razem z  nadejściem wiosny moje dłonie stały się strasznie przesuszone. Niby mrozów jeszcze nie ma, ale wiatr i niższa temperatura skutecznie je wysuszyły, chociaż i tak mam suchą skórę. Najgorsze przede mną, bo idzie zima, a z nią mój coroczny problem bardzo przesuszonych dłoni , które czasami aż pieką z przesuszenia. Z tą myślą postanowiłam wypróbować małe domowe SPA dla moich dłoni, które ma pomóc na tą dolegliwość. Ja wykonałam trzy etapy, ale w zależności od potrzeb, chęci i motywacji, możecie sprawdzić jedną z opcji, a wasze dłonie na pewno będą w dużo lepszym stanie niż przedtem.


PIĘKNE DŁONIE
http://www.natmed.pl/artykuly-i-porady/zdrowy-ruch/piekne-dlonie-z-parafina/


Wykonałam trzy etapy:

1. Peeling złuszczający martwy naskórek
2. Kąpiel regenerującą
3. Nawilżenie dłoni

1.Peeling

Składniki:

1 łyżka oliwy z oliwek
1 szklanka cukru
sok z 1 cytryny ( jeśli dłonie są bardzo przesuszone lepiej dodać łyżkę miodu, cytryna może podrażnić popękaną skórę dłoni)

Wykonanie:

Wszystkie składniki mieszamy i powstałą papką masujemy nasze dłonie, najlepiej kilka minut, następnie zmywamy ciepłą wodą.

Peeling świetnie przygotowuje dłonie do chłonięcia jak najwięcej dobroczynnych właściwości z  drugiego i/ czy trzeciego zabiegu, bądź też wsmarowanego w nie kremu:

2. Domowa kąpiel dla naszych dłoni

Składniki:

oliwa z oliwek, ewentualnie olej
kilka kapsułek witaminy A+E
łyżka miodu
woda

Wykonanie:

Do miski z ciepłą wodą wlewamy kilka łyżek oliwy/oleju, następnie wyciskamy kilka kapsułek witaminy i dodajemy łyżkę miodu. Całość mieszamy i zanurzamy  w niej dłonie.

3. Domowa maseczka regenerująca suche dłonie

Składniki:

3-4 łyżki oliwy z oliwek
żółtko
folia spozżywcza
ewentualnie ręczniczek, szmatka

Wykonanie:

Podgrzewamy oliwę zmieszana z żółtkiem. Ciepłą papke nakładamy na nasz dłonie. Następnie owijamy je folia spożywczą i dla lepszego efektu owijamy w ręcznik, ścierkę  itp.  Trzymamy 15 min-20 min i zmywamy ciepłą wodą.

Moje domowe SPA zakończyło się bardzo pozytywnie, dłonie wyglądają jak nowo narodzone. Polecam każdemu taki zabieg, lub chociaż jedną z jego części, wszak zima za pasem:)

Komentarze

  1. Fajne przepisy, muszę coś wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Kąpiel i peeling w tej formie też sobie od czasu do czasu robię, a maseczki jeszcze nie próbowałam. Zwykle sięgam po jakiegoś gotowca, albo nakładam grubą warstwę kremu i zakładam rękawice bawełniane. Może teraz się skuszę na tę jajeczną - tanio i naturalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też najczęściej siegam po gotowca, ale jak mam chwilę to takie SPA robie:)

      Usuń
  3. rzadko mam czas zadbać o dłonie

    OdpowiedzUsuń
  4. hej, byłaś chętna na zamówienie z Bath&Body Works z USA, jeśli jesteś nadal, odezwij się do mnie na anialuksza@gmail.com :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie domowe spa! Na pewno wypróbuję Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie!!!! Już kolejny interesujący post, który tutaj widzę. Inspirujący, a to chyba najważniejsze.. ;p

    Co powiesz na wzajemną obserwację?

    Kisses,
    ANNFFASHION.
    xoxo

    Facebook: "annffashion" --> dałabyś "Lubię to!"?..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki, jeśli strona mnie zainteresuje to ją obserwuję, proszę nie umieszczać spamów!

      Usuń
  7. Ojj ostre nawilżanie to już mus :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie domowe spa :) w sobote sobie takie zafunduje :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo muszę pokombinować z tym :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje dłonie też potrzebują teraz ciągłego nawilżania, smaruję je kremem praktycznie co godzinę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. przydałaby się taka regeneracja moim dłoniom :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja stosuję tylko krem i mi wystarcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten peeling robię już od dawna :) teraz czas przejść do kolejnych punktów ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. Krem z Neutrogeny doskonale działa na moje wysuszone dłonie - polecam! :)
    Świetny i bardzo pomocny blog - zostaję tu :)

    Pozdrawiam, Shamelessly

    OdpowiedzUsuń
  15. musze cos takiego sobie zrobic:) zapraszam http://madziakowo.blogspot.com/2013/10/rozdanie-wygraj-krem-prosto-z-truskawki.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe jest takie małe domowe SPA. Niedługo sama muszę takie wykonać - należy się to moim dłoniom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie nasze dłonie na to zasługują:)

      Usuń
  17. ja jednak jestem leniem i korzystam z gotowców :) chociaż jak będę miała czas w weekend, to z pewnością wesprę się twoją metodą :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne dłonie muszą być! Czekam na weekend i troszkę czasu i robię :-D Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajnie jest zrobić sobie czasem w domu takie SPA dla dłoni. :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja raz na jakiś czas robię sobie peeling na łapki i potem na to kremik ;) Jak mi się chce, to wkładam rękawiczki foliowe i na to bawełniane :D Łapki są miękkie, gładkie i pachnące ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z rekawiczkami efekt jest rewelacyjny, ale ja nie lubię miec ich na dłoniach....

      Usuń
  21. Czasem robię sobie taki właśnie peeling. Ale może i maseczkę wypróbuję:) A jak ją podgrzewasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam miseczkę metalową i kładę ja nad palnik w powietrzu, albo ściagam miseczkę z kominka do świeczek i nad nią:)

      Usuń
  22. super przepisy ;) najbardziej zainteresowała mnie maseczka ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki, na pewno z któregoś przepisu skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam dbac o dłonie olejkami :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ooo brzmi super, jakbyś właśnie wiedziała że mam przesuszone dłonie i potrzebuję nawilżenia ;))
    zapraszam do siebie treepsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja zawsze niezależnie od pory roku robię sobie maseczki na dłonie na noc dwa razy w tygodniu. Bo inaczej moje dłonie są takie brzydkie, że nie mogę na nie patrzeć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty