Peeling miodowo-solny na gładką skórę

Lubię domowe sposoby pielęgnacji, bo  możemy je wykonać z produktów naturalnych, które mamy pod ręką, bez chemii i wszelkich ulepszaczy . Domowe sposoby pielęgnacji pozwalają mi cieszyć się własnoręcznie wykonanym produktem, który kosztuje grosze i wiemy z czego się składa.
Taki właśnie domowy peeling ostatnio często gości na mojej buzi:)

Peeling miodowo-solny, bo o nim mowa nadaje się niemal do każdego rodzaju cery, jedynie osoby z bardzo wrażliwą skórą, czy też naczynkową powinny na niego jednak uważać.

Działanie:

Sól zawarta w peelingu ma działanie antybakteryjne, a jej drobne ziarenka doskonale złuszczają martwy naskórek, czyniąc twarz gładką i dobrze oczyszczoną. Miód z kolei, także działa antyseptycznie, poza tym leczy skórę jak najlepszy antybiotyk - nawilżając ją, odżywiając oraz ujędrniając. Wszystkie te właściwości sprawiają, że peeling doskonale wygładzi skórę, złuszczy martwy naskórek, nawilży oraz pomoże nam w walce z "nieprzyjacielami". To tylko główne zalety działania tego peelingu.


Składniki:




Proporcje i wykonanie:

3 łyżki miodu
1-3 łyżki soli, ilość zależy od tego jaki rodzaj cery posiadamy (dla cery delikatnej 1 łyżka)
ok 1 łyżka wody

Całość po prostu mieszamy do uzyskania jednolitej masy, a następnie nakładamy ją na twarz. Po około 8 min. wykonujemy masaż twarzy i zmywamy z niej papkę. Po takim zabiegu polecam użyć krem nawilżający.

Na chwilę obecną peeling ten jest jednym z moich ulubionych, a to dlatego, że bez obaw stosuję go na mojej  wymagającej i delikatnej skórze. Miód niweluje "mocne"działanie soli, przez co nawet osoby z suchą skórą będą zadowolone z jego użytkowania:) Jednak jeśli macie bardzo delikatną skórę, bądź naczynkową odradzam ten peeling, ponieważ zawiera drobinki ścierające, które mogą pogorszyć tak wrażliwą i skórę.



Komentarze

  1. ja uwielbiam peeling kawowy :))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nie zrobiłam sobie żadnego peelingu, jakoś zawsze sięgałam po te ze sklepowej półki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. najpierw spróbowałabym go na ciele. z Twarzą uważam, i nie wiem czy polubiłaby sól.

    OdpowiedzUsuń
  4. brzmi dla mnie bardziej zachęcająco niż wersja z cukrem, bo sól nie jest aż tak 'ostra' jak cukier :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Wypróbuję :) Raz użyłam jako peelingu samego miodu, jednak musi on być skrystalizowany. Bardzo mi się podobał efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbuję :) Chociaż boję się czy na reszcie ciała sól nie będzie szczypała ? Czasami mam niewielkie ranki od zadrapań...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy sposób ja do tej pory jeszcze się nie pokusiłam na domowej roboty peelingi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę sobie go zrobić i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z pewnością będę go robić i próbować na ciało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. w związku z tym, że przez przypadek usunęłam komentarze z kilku postów, udało mi się je odzyskać i teraz wkleję pozostałe tutaj:

    Aleksandra Anna3 kwietnia 2014 20:06
    z pewnością będę go robić i próbować na ciało :)

    Odpowiedz
    Odpowiedzi

    Beata Isia4 kwietnia 2014 22:36
    ciekawa jestem jak Ci się spodoba?:P

    Odpowiedz

    Włosowe Inspiracje3 kwietnia 2014 20:13
    Fajny się wydaje ten peeling. Muszę wypróbować koniecznie :)

    Odpowiedz

    Esy, floresy, fantasmagorie4 kwietnia 2014 06:38
    Z domowych papek robiłam kawowy - bardzo fajny,..tylko to sprzątanie po nim...
    O miodkowym nie słyszałam :) ciekawa propozycja

    Odpowiedz
    Odpowiedzi

    Beata Isia4 kwietnia 2014 22:36
    kawowy też czasem robie na całe ciało:)

    Odpowiedz

    Soemi875 kwietnia 2014 17:18
    Czasami takie domowe kosmetyki mogą być bardzo fajne.

    Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jestem leniuszek i wolę gotowe peelingi z drogerii ;)
    Ale nie mam nic przeciwko takim domowym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem warto się pokusić, poświęcić trochę czasu i spróbować:)

      Usuń
  15. Bardzo lubię peeling kawowo-solny, z tym, że na ciało, na twarz nie próbowałam. Jak mi się podgoi skóra, to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty