Moja aktualna pielęgnacja twarzy, etapy i kroki pielęgnacyjne cz.I

Takich postów i wpisów na różnych blogach czy stronach jest cała masa.
Dziś chciałam Wam przedstawić moje kroki pielęgnacji twarzy jakie stosuję rano i wieczorem, a w kolejnym wpisie przedstawię konkretne produkty, których używam.





Pielęgnacja poranna:

1.  Oczyszczanie:
     Przemywam twarz wodą i myję ją delikatnym żelem, albo pianką.

2. Tonizowanie:
    Spryskuję buzię wodą różaną lub z czystka.

3. Nawilżanie i odżywianie:
    Wklepuję serum, a następnie krem do twarzy i pod oczy. (czasem serum pomijam)

4. Ochrona UV
    Obecnie tego zaniechałam, jednak przez całe lato i słoneczne dni nakładam na twarz filtr ochronny  SPF 50, choć wiem, że powinnam to robić przez cały rok.


Pielęgnacja wieczorna:

1. Demakijaż.
 Najpierw oczyszczam twarz olejkiem myjącym, a następnie zmywam go szmatką muślinową lub gąbeczką celulozową zmoczoną wodą, albo zmywam makijaż za pomocą olejku dwufazowego lub płynu micelarnego.

2. Teraz dokładnie oczyszczam twarz żelem lub pianką myjącą.

3. Kolejny etap to tonizowanie. Spryskuję twarz wodą różaną, bądź z czystka. Ostatnio wprowadziłam też nowość, płatki złuszczające z kwasami, stosuję je co drugi dzień.

4. Nakładam miejscowo krem na blizny i przebarwienia.

5. Na twarz aplikuję serum , a następnie krem na noc i krem pod oczy
lub
    jeden z olejków do twarzy, często w połączeniu z kwasem hialuronowym.

6. Dodatkowe kroki, 2-3 razy w tygodniu

   Po oczyszczeniu twarzy nakładam peeling enzymatyczny.

   Zamiast serum czy kremu nakładam na twarz wybraną maseczkę.

   Po demakijażu, oczyszczeniu i ztonizowaniu skóry nie nakładam na nią nic, pozwalając jej działać samej.

To chyba wszystkie etapy pielęgnacyjne mojej skóry twarzy. Bardzo możliwe, że dla wielu z Was taka pielęgnacja może wydawać się zbyt rozbudowana, jednak z własnego doświadczenia wiem, że taki sposób pielęgnacji sprawdza mi się najlepiej.

Dość teorii, w następnym wpisie pokażę Wam jakich produktów używam i które najbardziej mi się sprawdzają!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty