Jak wykorzystać nieużywane / niechciane, zbędne kosmetyki

Jeśli wasze szafki, szuflady zalegają nieużywanymi kosmetykami, których szkoda wam wyrzucić, a jednak nie spełniają swojej roli:mają niepasujący nam kolor, czy po prostu nam się znudziły -  mam dla was kilka rad jak je wykorzystać. Niektóre rady sprawdza się też np. w podróży,  jeśli  mamy ograniczone możliwości pakowania naszych kosmetycznych cudeniek:)
Post przyda się też denkującym, którzy nie mogą już zmęczyć jakiegoś kosmetyku:)

Moje zestawienie przygotowałam na bazie własnych doświadczeń i pomysłów,  zaczerpnęłam też wiedzy  w naszym wszechwiedzącym necie:)




Szampony
  • niechciane szampony możemy z powodzeniem wykorzystać do :mycia naszych pędzli do makijażu, ale jeśli szampon nie mył dokładnie głowy, to pędzli też nie domyje, tu rada nr 2:
  • użyjmy szamponu jako mydła w płynie do mycia rąk, 
  • wykorzystajmy  szampon jako uniwersalny płyn do sprzątania (mycie podłóg, drzwi itp)
Odżywki
  • odżywka świetnie sprawdza się przy goleniu nóg, możemy nią spokojnie zastąpić piankę,  uważam nawet, że niektóre pianki są o wiele gorze od takiej zwykłej odżywki, radzę wam spróbować, bo nie tylko golenie sprawnie idzie, ale przy okazji nawilżamy skórę :) (w tym przypadku możemy też użyć niechcianej maski do włosów)
  • dobrą odżywką doskonale umyjemy włosy, dobrą czytajcie: bez silikonów, prosty skład, najlepiej z wyciągiem ziołowym. Mycie głowy odżywką zamiast szamponu sprzyja włosom przesuszonym, świetnie je odżywia i nawilża. Oczywiście nie wykonujmy tego rytuału jeśli chcemy umyć włosy po olejowaniu.                                                          Metoda ta sprawdzi się też u osób leniwych :D i gdy wyjeżdżamy np. na wakacje (wtedy włosy przesuszone są od słońca, a my nie mamy czasu i miejsca w walizce, żeby nabrać dodatkowo odżywek i innych specyfików do pielęgnacji naszych kudełek). Zainteresowanych zachęcam do zgłębienia tematyki, gdyż dziś post nie o tym:P
  • jeśli nasze pędzle do makijażu wykonane są z naturalnego włosia, raz na jakiś czas możemy zafundować im nałożenie na chwilę odżywki, a tym samym na pewno posłużą nam dłużej

Olejki i oleje do ciała, twarzy, masażu
  • stojący w kącie szafki olejek do ciała możemy zużyć jako bazę do domowego peelingu do ciała np. kawowego, cukrowego lub solnego, przepisy tutaj. Wspomnę, że ja swój peeling kawowy wykonuję używając oliwki do masażu z Lidla, która stała pół roku i nie była ani razu użyta, a tak spełnia się jako baza do peelingu:)
  • możemy użyć  do demakijażu oczu i ust, najlepiej dodać do niego troszkę emulgatora i mamy już świetny preparat do demakijażu
  • oczywiście oleje możemy użyć do olejowania włosów i metody OCM :)
  • ja używam też olejku do natłuszczania suchych łokci, pięt i skórek wokół paznokci

Antyperspiranty w sprayu, dezodoranty

jeśli nie sprawdza wam się pod pachami, zapach wam nie odpowiada, , lub  się znudził, mam na niego dwie metody:
  • używam go jako dezodorant do butów
  • używam go jako antyperspirant do stóp( nie mam problemu z nadmierną potliwością, ale czasem wolę nie ryzykować:D)

Żele pod prysznic, żele do higieny intymnej
  • zamiennik mydła do mycia rąk
  • do mycia różnych powierzchni

Pasty do zębów
  • pasta bardzo dobrze radzi sobie z opryszczką, lub możemy jej użyć jako wysuszacz do krostek (najlepiej ta bez fluoru)

Kremy do rąk
  • rewelacyjna metoda mojego taty:) , czyli użycie kremu do rąk jako preparatu do nabłyszczenia i pielęgnacji obuwia. Buciki oczywiście: skórzane, lub skóropodobne przecieram szmatką, czy chusteczką z odrobiną kremu do rąk i efekt nabłyszczenia murowany. Jest to świetny sposób, gdy jesteśmy poza domem i chcemy szybko doprowadzić nasze buty do porządku :)
  •  kremy do rąk możemy zużyć też jako kremy do stóp

Perfumy, mgiełki do ciała
  • aktualnie zużywam taką znudzoną mgiełkę do ciała jako odświeżacz do powietrza
  • dobrą metodą na pożyteczne zużycie tego produktu jest spryskanie, najlepiej perfumami wacika kosmetycznego i umieszczenie go w worku do odkurzacza,  oczywiście zapach perfum rozniesie się po całym mieszkaniu
  • perfumami możemy też spryskać poduszki,  zasłony, czy kotary okienne, zapach utrzymuje się na nich niezwykle długo
  •  perfumami możemy szybko zdezynfekować, oczyścić np. nożyczki

Baza silikonowa do twarzy 
  • jeśli baza nie sprawdziła się na twarzy, możemy ją użyć do zabezpieczenia końcówek włosów, wszak silikon to silikon :D

Lakiery do włosów
  • bardzo dobrze sprawdzą się  do utrwalenia suszonych kwiatków
  • za czasów szkoły, kiedy chodziłam na kółko plastyczne,  prace namalowane suchymi pastelami i wysyłane potem na konkursy, pani plastyczka zawsze psikała lakierem do włosów, oczywiście, żeby je utrwalić - rada dla artystów, lub mam artystów:)

Pomadki
  • wiele osób używa pomadki zamiast różu, po prostu bierzemy odrobine pomadki na palec i rozcieramy na policzkach
  • nietrafiony kolor pomadki możemy zmienić, rozpuszczając ją i mieszając z pomadką w innym kolorze
  • pomadkę w zbyt ciemnym kolorze możemy zmieszać z  balsamem do ust, efekt będzie wtedy o wiele delikatniejszy

Cienie

  • nie odpowiadające nam cienie do powiek, możemy zmieszać z lakierem bezbarwnym i w ten sposób otrzymamy nowy kolor lakieru do paznokci ( to samo się tyczy niechcianego różu)
  • dla mnie nie ma nietrafionych pod względem koloru cieni  do powiek, jak mi nie odpowiadają mieszam kilka kolorów, aż powstanie coś ciekawego:)
  • sposób dla wtajemniczonych w decoupage, cienie świetnie zastąpią porporinę,wypełnią spękania - wiem bo stosuję:)

Podkłady

  • mieszając podkład z balsamem do ciała uzyskamy świetne rajstopy w kremie, które zamaskują nam niechciane siniaki, pajączki, blizny, czy po prostu zbrązowią skórę
  • podkład + krem do twarzy = krem BB, mieszając krem do twarzy z podkładem uzyskamy swój własny krem BB, lekki i idealny na lato
  • ostatnia moja rada, chyba znana każdemu, mieszanie odcieni podkładu:) jeśli kupie za ciemny podkład, latem gdy jestem opalona mieszam go z tym jaśniejszym i efekt jest zawsze zadowalający:P

Balsamy do ust

  • pomadki ochronne i balsamy  do ust możemy z powodzeniem użyć jako preparat na skórki wokół paznokci, plusem jest też wygodny sposób aplikacji takiego sztyftu

Kremy do twarzy

  • te za tłuste na twarz, dobrze sprawdzą się na naszych łokciach czy stopach
  • kremy do twarzy możemy użyć też do pielęgnacji końcówek włosów

Peelingi do twarzy

  • jeśli peeling okaże się np. za mocny do stosowania na naszą twarz, użyjmy go do ciała, 
  • inne zastosowanie naszego za mocnego peelingu, to użyciu go jako peelingu do dłoni

Maseczka do twarzy

  • jeśli nasza maseczka do twarzy nam nie odpowiada, przygotujmy spa dla naszych stóp, nałóżmy maseczkę na stopy :P


Oczywiście są to moje rady, zawsze niepotrzebne kosmetyki możemy oddać znajomym, lub sprzedać, ja tylko podpowiadam wam inny pomysł na ich wykorzystanie i mam nadzieję, że się komuś przyda.

Bardzo was proszę, jeśli macie jakieś inne pomysły i swoje triki na alternatywne wykorzystanie kosmetyków piszcie........ Jeśli uzbieram sporo waszych rad i pomysłów, to stworze z tego kolejny post, aby mieć wszystkie przydatne informacje w jednym miejscu.




Komentarze

  1. Słyszałam o tym że można myć włosy odżywką ale jeszcze nie praktykowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ile rad, o niektórych nawet nie wiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe pomysly, niektóre sama stosowałam ale kilak muszę wypróbować ,np odżywką umyć włosy , to dla mnie nowatorski pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatny post, dziekuje Ci za niego bo na pewno skorzystam z kilku pomyslow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post, wiele rad sama u siebie stosowałam, a kilka przyda mi się na przyszłość ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne pomysły. Na pewno część wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że się podoba i komuś przyda:)

      Usuń
  8. Fajne rady, niektórych nawet nie znałam wcześniej. Muszę spróbować z kremami do rąk!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio własnie wyrzuciłam bardzo niechciany antyperspirant szkoda, teraz wiem że użyłabym go do butów. Super post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Krem do rąk można też użyć do spuszonych włosów - robię to tak: kiedy umyte i wysuszone włosy nadal są spuszone (mimo użycia odżywek lub masek) nabieram na dłonie krem do rąk (ważne aby nie był zbyt tłusty), rozcieram na dłoniach i kiedy nadal są wilgotne przesuwam delikatnie po włosach. Efekt: włosy przestają sie tak puszyć :)
    A z cieni można zrobic własna bazę pod cienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo przydatny post ;) Nie myślałam ,że niechciane kosmetyki można wykorzystać aż na tyle różnych sposobów ;)

    Obserwuję i zapraszam do mnie :*
    www.gabusiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. przydatna notka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaserwowałaś mi wiele ciekawych pomysłów:) Super notka:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super zastosowania, ja niektórych jeszcze nie znałam. Pastę do mycia zębów można również wykorzystać do czyszczenia biżuterii i srebra ;D W innych przypadkach, które opisałaś buzia sama mi się śmiała, że nie tylko ja wykorzystuje w inny sposób niechciane kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  15. większość zastosowań znam, ale i tak się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przydatne i życiowe rady ;) Znam i stosuję ten z odżywką do golenia nóg czy różem ze szminki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta odzywka to na prawdę rewelacja, ten kto to wymyslił jest wielki:)

      Usuń
  17. Znam, ale warto sobie o tym przypomnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem są to oczywiste rzeczy, ale nie pamietamy o nich:)

      Usuń
  18. Super pomysły, na pewno któreś wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  19. no ciekawe zastosowanie niechcianych kosmetyków......jednak ja czasem wole je oddac komus innemu :)
    pomocny post.......

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno skorzystam z któregoś pomysłu, bo czasami nie wiem do czego zużyć niektóre nieciekawe kosmetyki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam multum szamponów, które się nie sprawdziły, spróbuję wykorzystać jako mydło w płynie, tylko czy to nie wysuszy dłoni?
    Cudowne pomysły, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie no co ty, skóra na głowie jest delikatniejsza:)

      Usuń
  22. czy odżywka do golenia może być w sprayu?

    OdpowiedzUsuń
  23. Przydatne pomysły :) mycie włosów odżywką idealnie wygładziło mi włosy

    OdpowiedzUsuń
  24. masz może jakiś sposób na piankę do włosów?

    OdpowiedzUsuń
  25. Myślę, że niejeden raz jeszcze tutaj zawitam. Udało mi się odszukać ten artykuł przypadkiem, niemniej jednak już mogę zakomunikować, że znacie się na rzeczy. Właśnie tego szukałam - wpisu w wykonaniu kogoś, kim kieruje pasja.

    OdpowiedzUsuń
  26. świetny wpis! niezwykle praktyczny!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty